David Brooks en el NYT: “Love Story“. Sobre Isaiah Berlin, Anna Akhmatova y las grandes ideas.

Anka Muhlstein en la New York Review of Books sobre Stefan Zweig y el triste fin del mundo de ayer. “His Exile Was Intolerable“.

Ronald Kelts en The New Yorker: “The Unmasking of “Japan’s Beethoven”. Mamoru Samuragochi, sordo, brillante, misterioso, se convirtió en una elebridad con su Symphony No. 1: Hiroshima. El problema es que ni era sordo, ni brillante ni.. músico. “La historia de un fraude.

– Fascinante. Lewis Dartnell en Scientific AmericanRebooting Civilization: Survivors’ How-to Guide for Restoring Technology after the Apocalypse“. Necesito ese libro.

Tina Supuy en The Atlantic: “He Hunted Osama bin Laden, He Breaks Into Nuclear-Power Plants. The unlikely career of Dalton Fury“.

Patrick Radden Keefe en The New Yorker: “The Hunt for El Chapo. How the world’s most notorious drug lord was captured“. Larguísima y llena de detalles.

Willi Philipps en Roads and Kingdoms: “Going the Distance in North Korea“. Un extranjero corre la maratón más extraña del mundo, donde para ir al baño durante la carrera te puedes tener que desviar 50 metros y subir a un segundo piso.

Malcolm Moore en el Telegraph: “Young Chinese Maoists set up ‘hippy’ commune“. Filled with nostalgia for an era they never experienced, admirers of Chairman Mao have set up a commune where young Chinese can escape the pressures of capitalism. Vía Alfonso Romay

Livia Geshon en Aeon: “A libertarian utopia“. Libertarians are united by opposition to government, but when it comes to planning a new society they are deeply divided.

J. Dana Stuster en Foreign Affairs: “Meet the Houbara Bustard: the Rare, Oversized, War-on-Terror Chicken“. La sorprendente relación de los jeques con un pobre pájaro.

Jeff Wise: “What Really Happened Aboard Air France 447“. Two years after the Airbus 330 plunged into the Atlantic Ocean, Air France 447’s flight-data recorders finally turned up. The revelations from the pilot transcript paint a surprising picture of chaos in the cockpit, and confusion between the pilots that led to the crash.” Vía Manel Gozalbo.

Roger Pielke Jr en FiveThirtyEight: “Thoroughbreds Are Running as Fast as They Can“. Los humanos cada vez corren más deprisa. Bajan sus marcas, rompen récords. Sin embargo, los caballos no. El Derby de Kentucky, desde 1949, suele acabar en el mismo tiempo. Y el récord es de 1973. ¿Por qué?

Minoo Dinshaw en Review31: “Men of Letters: 100 Years of Hugh Trevor-Roper“.

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